Вработените при Универзитетот “Гоце Делчев” во Штип имаат свој личен кориснички профил (акаунт) со кој може да се најават на компјутерите достапни на кампусите во склоп на Универзитетот како и во компјутерските лабаратории. За најава на компјутер секој од вработените користи единствено корисничко име и лозинка. Корисничкото име гласи“име.презиме” и лозинка по свој сопствен избор. Секој вработен има своја картичка (легитимација за вработен) која служи за евиденција на работното време и најавување на компјутерската мрежа. Најавувањето е со вметнување на картичката во читачот за картички и внесување на пин кој е автоматски генериран од страна на софтверот.Компјутерите мора да бидат поврзани во мрежата на УГД за да може да се изврши најавувањето.
Постапката за најавување на компјутер на УГД мрежата е следна:
Со притискање на трите копчиња, се појавува форма каде што стојат полиња со User Name и Password. Во User Nameполето го внесувате Вашето корисничко име (име.презиме), а во полето Password Вашата лозинка. После тоа притискате Enter и чекате додека Вашиот профил не се вчита. На некои компјутери не е дозволена најава со корисничко име и презиме, туку само со легитимација за вработен или студент. Во тој случај ја вметнувате Вашата картичка во читачот за електронски картички. Откако читачот ќе ја детектира легитимацијата за вработен, го внесувате пинот и чекате додека да се вчита Вашиот кориснички профил.
Корисничкиот профил на вработените се состои од повеќе датотеки во кои се складирани нивни службени и лични податоци (документи) кои редовно се синхронизираат со серверите на УГД, со што се врши редовно снимање на сигурносна копија и архивирање на податоците во системот. На овој начин се гарантира постојана можност за реконструирање на личните податоци и документи во состојбата во која биле пред да бидат изгубени или уништени. Во овој тип на податоци спаѓаат сите фајлови што се наоѓаат на работната површина (desktop), односно се што се наоѓа на C: партицијата. На D: партицијата не се врши резерно снимање на податоци, и токму затоа се препорачува да се користи за складирање на не многу битни фајлови од типот на музика, видео, слики и други приватни документи.
Електронската пошта (е-маил) на УГД е предвидена за поддршка на образованието, личната и научна комуникација, администрација и други УГД бизниси. Секој што користи е-маил треба да внимава на потребите на другите и да биде сигурен дека не го попречува користењето на е-маил услугите од страна на другите. Корисниците треба да ги почитуваат чувствата на другите и да бидат свесни дека секоја порака може да се редистрибуира до некој друг многу лесно. Покрај тоа, сите електронски пораки мора да го содржат името и електронската маил адреса на лицето кое дава информации. Анонимни пораки и информации не би требало да се праќаат.
Е-маил пристап е предвиден за сите студенти и вработени на Универзитетот. За студентите е-маил пристапот останува активен две години по нивното завршување на факултет. За вработените меил услугите важат додека им трае работниот однос со Универзитетот. Исклучоци се направени за вработени кои се пензионираат од универзитетот. Нивниот пристап се продолжува за интервал уште една година. Тие ќе бидат поставувани на годишно ниво, ако тие би сакале да продолжат со користење на маил услуги.
Електронските меил пораки се сметаат за приватна конверзација. Како такви на пораките се гледа како приватна сопственост на примачот и нема да бидат ставени на располагање на другите членови на Универзитетската заедница, без согласност од сопствениците. Иако приватноста и безбедноста се од најголема важност, Универзитетските администратори може да пристапат до пораките под некои околности.
Тие вклучуваат:
Универзитетскиот меил може да се користи за следново:
Универзитетскиот меил не може да се користи:
Секој корисник, кој е ангажиран во активности кои се забранети од страна на главниот ИТ Администратор, може да го изгуби пристапот до е-маил сервисот и да очекува средба со главниот ИТ администратор. Известувањето за губење на пристап мора да биде пропратено со писмено објаснување. Ако прашањето не се реши во текот на состанокот со Администраторот, дополнителна жалба би била неопходна за да се поврати е-маил пристапот. Во случај на студентите, во канцеларијата на шефот на студентски прашања ќе се утврдат соодветни мерки, вклучувајќи упатување кон универзитетскиот судски систем.
Со креирање на кориснички профил, било на вработените или на студентите, постои стандардна лозинка за најава на нивниот кориснички профил. Оваа стандардна лозинка е потребно задолжително да се промени при првата најава на профилот. Новата лозинка мора да биде составена од големи и мали букви, броеви и специјални знаци.
Доколку постои било каков проблем при најавувањето на профилот, со претходно правилно внесување на горенаведените параметри, тогаш постапката за решавање на проблемот е следната:
Доколку имате проблем со Вашата легитимација за вработен или студент или ја имате блокирано со погрешно внесување на пинот неколку пати, изгубено или оштетено, потребно е лично да се обратете до вработените во ИТ секторот за решавање на проблемот.